Kategorier
Marknadsföring

Utomhusreklam – visa att du finns!

Med hjälp av utomhusreklam går det att visa var du finns och att du finns för både befintliga kunder och de som kanske en dag kan bli nya kunder till dig.

Inom reklam är det ett välkänt faktum att människor gärna litar på det som känns familjärt. Det gör att reklam kanske inte egentligen är något som en kund lyssnar på och tar till sig faktamässigt. Men ändå kommer kunden inför ett beslut mellan två märken välja det som man har hört talas om förut. Utan att ens egentligen kunna förklara varför det är på det viset.

Med hjälp av utomhusreklam går det att skapa minnen som alla förbipasserande tar till sig utan att de tänker på det. Det gör att du som företag kan ha stor nytta av den effekt som din reklam ger. Antingen genom att du plötsligt får fler som besöker dig eller för att dina varor väljs när det är ett tillfälle då de kan passa kunden.

Val av utomhusreklam

När det handlar om utomhusreklam så finns det många val att göra. Ska du ha en stor skylt som enbart beskriver var ditt företag finns eller vill du ha med någon mer information på skylten? Det kan vara en god idé att ha en beskrivning av vad ni gör i företaget ifall ni har ett företag som inte är så känt för sina produkter eller tjänster.

I vissa fall kan det även locka in kunder om ni går ut med ett tillfälligt erbjudande. Då kan det till och med bli en merförsäljning på köpet. Eller så kanske ni skapar en utomhusreklam som består av många olika bilder som skiftar på ytan. Ett sätt att skapa mesta möjliga användning av den yta som ni har att jobba med. På en egen yta eller tillsammans med andra.